smafolketshastsida

Alla inlägg under mars 2013

Av Sara - 27 mars 2013 08:35

Hahaha vad glad Disa vart när hon fick vara i stora hagen hon sprätte å hoppa. Satt av i galopp på 3 ben. Synd vi inte hann filma el ta kort... vårkänningar eller frihet? :-)
Igår va vi i Latikberg å red med emma. Sen red jag lina här hemma i djup snön. Jäklar så otränad jag är. Ont i skuldrorna å mellan bena;-) men kul va de även fast jag ä lite farträdd nu för tiden. .. snart påsk å jag jobbar fre lörd sen ha jag semester! !!

Glad påsk alla

Av Sara - 22 mars 2013 16:42

Otroligt nog fixar Disa de bättre än förväntat. Men hon har ju inget val.
Här om dagen släppte jag ut henne i sjukhagen utanför stallet medan jag skulle rida Lina, hann nästan hoppa upp på henne då jag hörde något. Disa kom haltande i galopp å va överlycklig att få va 'fri'... jaa vad säger man till sitt lilla ?? Var bara att följa henne tillbaka å in i boxen:-) 2 minuter senare kom min hund springande lika lycklig hon... jaa hon hade då hoppat över stängslet.. vad ha hag för rymnings benägna djur :-)
Idag har jag pratat med vetrinären i Östersund. Han vill avvakta å se hur hon blir fram till sommaren innan man gör nån bedömning om triangel märkning. Förhoppningsvis så kapslas benbiten in?! Med posten kom å magnet hasskydden jag beställde igår... förhoppningsvis går svullnaden ner något.
Jaa son sagt.. jag försöker göra lite av varje med henne fastän det är svårt. Msssage står på listan å lite andra lätta övningar för huvudet så hon få tänka...

Av Sara - 16 mars 2013 20:57

Igår va vi till Östersund med Disa. Vi kom in och tog av vårt superduper bandage jag å Ronja lindat. Vetrinären skrattade å undrade ifall de va vi som gjort det... japp svarade vi."visst ä vi duktig" hahaha... iaf så skulle vi gå fram och på engång sa han att vi skull röntga henne. Fick se plåtarna som visade en Griffelbensfraktur som läkt ihop bra men benet hade också skadats och benflisor var lösa. En av flisorna satt rätt olägligt till vid leden varav hon blir blockhalt ( om jag förstått rätt). Vetrinären sa att han inte ville operera pga vart den satt och att prognosen inye såg god ut. Sen sa han tack å hej å vi skull åka hem igen. Jaa vad säger man om dommen? Jag känner att vi måste ge henne en chans pga hennes ringa ålder. Det kan ju läkaut å liksom bilda bråsk runt om. Kommer att ringa ATG kliniken på måndag ang en ev triangel märkning om nu vetrinären dömt ut henne.
Är så jävla surt.. å ledsen är jag. Tycker synd om Disa men hoppas ändå att hon kommer få leva ett långt liv här på gården. Hon står nu i en liten sjukhage på dagarna så hon och Lina har sällskap av varrandra. Helst ville vet. Att hon skulle stå på boxarrest i 2 månader! Hahaha å hon som hatar å stå i box annars... nää... jag gör det som känns rätt ist... har idag ptatat med en underbar kvinna som jag aldrig mött men pratat mycket med. Ninni spm förmedlade disa åt mig... hon gav mig ändå hopp å styrka att fortsätta... å dessutom blev jag åter igen vääldigt sugen.. nästan så jag skulle kunna hämta idag:-D hursom Hälst så försöker jag hålla modet uppe å är så oerhört glad för all hjälp å tröst jag fått dessa dagar... Alla som känner vid sig... ni är underbara..
Ronja mi.. du är one of a kind and you know it! Skriver mer sen
Pöss

Presentation


Hej och välkommen till min
lilla hästsida här kommer
jag att berätta om alla mina
trevliga upptåg som jag,mina vänner och familj hittar
på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

våran gästbok

A'lfur & Pokkadis

Våra 2 Isländshästar


Ovido - Quiz & Flashcards