smafolketshastsida

Alla inlägg under april 2014

Av Sara - 9 april 2014 14:24

Kunde inte hålla mig. Så nu har vi vart ute å rekat 2 gånger. Första turen tog vi tillsammans med ida å heidur efter byavägen. Tildra va väldigt glad å sprallig, hade som svårt att lyssna men de va ändå helt underbart! igår for vi ut själv å plumsa i snön. Det behövs nog byggas upp lite självförtroende på bruden då hon va skeptisk till mycket. Ville inte gå fram på vissa ställen. Men me mycke pepp å berömmelse gick det bra. Tog även å galoppera på ett ställe å hästen sparka bakut i ren lycka ;-)så nu ä vi igång å nu bli de till att börja begränsa intaget mat då hon ha gott om vinter hull ;-) lev å må alla, ,för de gör vi

Av Sara - 7 april 2014 08:18

Nu ha jag äntligen börjat jobba med hästarna igen efter en lång lediget tackvare en besvärligare graviditet.
Lillan blir 4 veckor i morgon och tiden bara springer iväg. Det jag gjort ned tildra är:
#markträning-att få henne att lyssna å kommunicera bättre med mig
# kapson- träna att ställa sig rätt i nacken, inte överböja sig.
- stärka överlinjen, öppna och sluta
#Kobdition- plumsa i djupsnö, jag har då gått på skaren å haft henne i långrep.
På dessa veckor ha vi kommit långt. Längtar tills jag få rida igen!!

Presentation


Hej och välkommen till min
lilla hästsida här kommer
jag att berätta om alla mina
trevliga upptåg som jag,mina vänner och familj hittar
på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

våran gästbok

A'lfur & Pokkadis

Våra 2 Isländshästar


Ovido - Quiz & Flashcards