smafolketshastsida

Alla inlägg under april 2013

Av Sara - 13 april 2013 11:46

Igår ringde Maria från ATG kliniken i Umeå. Jag hade tidigare i veckan skickat in röntgen plåtarna för ett förhoppningsvis annat utlåtande kring en ev. Operation för att avlägsna benbitarna.Hon tyckte absolut att något skulle göras,att Disa inte skulle behöva gå och ha det såhär. Hon frågade om hältan och hur hon blir...Tänk att det kan skilja så mycket från ena veterinären till den andra. Maria ska ringa i veckan och berätta vilken dag det blir. Vecka17 blir det med säkerhet. Efter operationen blir det boxarrest för min lilla påle och lina får då offra sig och stå som sällskap så hon håller sig lugn.Nån som vet hur länge det brukar va boxvila?Är så glad å få nu hoppas att det gå vägen utan några komplikationer

Av Sara - 4 april 2013 20:11

När jag skulle hämta hästarna för lite menal träning så vägrade dom komma till grinden? Lina som ALLTID kommer vände på klacken å gick åt andra hållet. Vallade Disa runt runt innan jag kom fram å trätte lite på lina:-) Disa följde gladeligen med ut i paddoken där vi tränade lite efter NH metoden. DISA sprang å hoppade som om hon blivit tokig medan jag stod i mitten å undrade vad hon höll på med:-):-) efter lite mer träning så började hon jobba på bra i skritt...sen blev det förberedelse övning för bugning vilket går framåt. Kul med en ung häst som suger in information å fattar efter bara några gånger:-)
Tror dom å längtar till sommaren! !!!

Presentation


Hej och välkommen till min
lilla hästsida här kommer
jag att berätta om alla mina
trevliga upptåg som jag,mina vänner och familj hittar
på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

våran gästbok

A'lfur & Pokkadis

Våra 2 Isländshästar


Ovido - Quiz & Flashcards