smafolketshastsida

Alla inlägg under juni 2013

Av Sara - 10 juni 2013 23:03

Vojne vojne...
Mer tänk jag nog inte skriva!
Måtte allt löser sig med allt. ..
Detta år har varit ett oturs år i vår familj. några guldkorn har det ändå varit!! Tildra kom till vår familj?
Är så tacksam för all hjälp jag fått å alla som funnits vid vår sida...
Min älskade familj som går före Allt utan er vore jag ingen. .. till mina underbara vänner som hjälpt',stöttat åkt å konkat- alla ni.... Ni är underbara????

Så med detta vill jag gärna få önska. .
LÅT FORTSÄTTNINGEN PÅ 2013 BLI ETT UNDERBART Å LYCKLIGT ÅR!!!

Av Sara - 8 juni 2013 00:38

Ikväll blev det första barbacka turen.
Tildra var pigg å framåt men samtidigt lite nervös.
Vi gick längs vallen, nere vid sjön så gick små vågor som var lite farliga tyckte hon;-)
Jag bökade på lite på ryggen då schabraket inte ville ligga stilla. Men tildra tog mitt bökande med ro!
Gick ner till vackra Malgomaj, älskade sjö och underbar utsikt. Tildra vågade sig inte riktigt fram och snusa på vattnet... var lite för otäckt:-) red sen i skritt trav å lite tölt efter sjön och sedan runt så vi kom in på hygget å sen hem igen.
Måste bara köpa mig en såndär fårskinnsadel, älskar att känna kontakten och rörelserna i hästen! !

Tildra vid vackra malgomaj

Av Sara - 2 juni 2013 00:29

Ett tag sedan jag bloggade nu.. har varit en del att stå i.
2 veckor har gått sedan våran lilla Disa
Vandrade vidare på oändligt gröna ängar... saknaden är stor och tiden går aldeles för fort!!!
För precis en vecka sedan var jag och min vän Linda ner till en vacker by i Härnösand och hämtade hem mitt nya tillskott Tildra från Alverliden. Det var så trevligt att träffa Ninni för första gången även fast vi pratat i telefon hur många gånger som hälst och bara där känt som att vi känt varann i 100 år ;-) Det var tack vare henne jag fick tag på Disa och nu hennes egen uppfödning Tildra. Vi for med hästarna på en sväng runt byn där Tildra även bjöd mig på tölt å galopp i en uppförsbacke.
Hemåt vi for och hon stod som ett ljus hela vägen hem ( 33) mil. Fick stå i Skarpis hos sina nya vänner Tinka, Eddie å Favoriten Myran i bara 5 dagar. På torsdagen fick jag ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till. Hämtade på kvällen efter en heldag i Lycksele hem Sixten, ett stort och fint Russ som nu också kommer att bli vår nya familjemedlem :-) allt gick i 110 å jag har nog inte helt fattat det själv... Men dom är som ler å långhalm å så kära.

Igår fick dom sig en dusch vilket gick över förväntan! rena å fina sprang dom
ne i hagen å rullade sig. På kvällen tog jag å dottern hästarna på prommis efter malgomaj vilket hästarna uppskatta.
Ikväll var jag ut på en ridtur med bara Tildra efter sjön å byavägen helt själv och måst säga att hon är så himla Cool den pållen!!
Bjuder här på lite bilder
TILDRA röd fuxen
SIXTEN (brun) eller vad skulle ni säga han ä för färg?

Presentation


Hej och välkommen till min
lilla hästsida här kommer
jag att berätta om alla mina
trevliga upptåg som jag,mina vänner och familj hittar
på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

våran gästbok

A'lfur & Pokkadis

Våra 2 Isländshästar


Ovido - Quiz & Flashcards