smafolketshastsida

Alla inlägg under december 2014

Av Sara - 30 december 2014 15:03

Jämarns så roligt å härligt de är ute idag.
Julia har ridit tildra i paddoken å känna att hon visst fixade att rida nån annan häst än Heidur :) jag fick hon till att rida tildrs själv till pumpstation å tillbaks!!
Sen for jag å tildra ut med ingela å Frida med hästar efter skogsbilsvägen. På väg dit gick allt i slowmotion men tillbaka, shit vilka krafter å fatt tildra hade.. har aldrig galopperat så fort nån gång, gick int ens att få stopp på hästarna...

Jaa skit kul va de iaf...
Nu få pållarna några dagars vila för att va på G igen efter nyår:)

fet textJullan och Tildra efter bya vägen

Av Sara - 28 december 2014 23:09

På fm trotsade jag kylan och tränade med Tildra i paddoken. Vilken underbar häst jag har alltså!!! Vi tränade på olika saker, lekte åsså prövade jag att rida med halsring...
Hon gjorde allt jag bad om å så mycket mer..
Idag fick jag äntligen tillbaka den där känslan av att hästar är bästa medicinen!!
Jag älskar verkligen min isis tjej!!
Energin kom tillbaka och motivationen att vilja göra,trots att det är -25 ute...

Kunde bara inte släppa hur underbart det var, så efter middagen i -27 tog jag henne på en tur i snön där vi plumsade i snön efter sjön å plogade upp en rid stig vi förhoppningsvis kan använda tills de bli för mycket av den vita varan... jäller då att jag rider där å trampar lite nu å då...
Men OJ va roligt det var.. Tildra hade framåt anda å visade verkligen att hon kan och vill trots noll sällskap!!

Nää nu är höet upphugget och hästarna fodrade, ungarna sover, jag och min man ligger här i soffan och slappar... blir nog sängen strax...

Av Sara - 11 december 2014 22:54

Min 6 åring är den underbaraste människa man kan räkna sig. är snäll, omtänksam,social mysig.. ja listan kan göras lång.
Men min 6 åring har åxå blivit som ombytt...
Utbrott,tårar och skrik hör numer vardagen till...
säger jag "bu", säger han "bä", få han inte som han vill blir han antingen arg ett ledsen. Han har inget tålamod, att vänta på något är lixom uteslutet.
men få han sitta å mysa så är han helt underbar, älskar att pyssla och leka... har ett stort behov av att leka med kompisar.
Men visst märks det..att vår lilla söta grabb börjat bli stor... egen vilja och vet vad han vill.

Igår hade vi kalas hela dagen... Flera timmar satt pappa och son å byggde lego..

Så grattis igen du underbara son
Jag älskar dig<3

Av Sara - 5 december 2014 14:14

Tills jag stämplar in mig på jobbet...
Men innan ska jag kut in på tallen å köpa lite mat i salladsbaren...
Just nu ä jag bara slö å trött... känns just nu inte som att jag ska jobba.
kommer även att få träffa goa vänner på avdelningen jag jobbat på i många år, och arbetskolegor på min nuvarande avdelning.
det kommer gå bra.. ser faktiskt fram emot att få göra nått annat... å det ä ju bara 3 dagar :)
Trevlig fredag på er

Av Sara - 5 december 2014 09:10

Hur tänkte jag när jag vid ett tillfälle sa att jag kanske skulle kunna hoppa in och jobba..
Idag är dagen D, jag ska jobba första gången på riktigt länge. Är nästan 1 år sedan jag gick av med havandeskap penning.
Å faktiskt känns det lite roligt, men samtidigt vemodigt... lite nervöst när jag tänker på de.... men de ska nog gå bra!

Av Sara - 2 december 2014 13:59

Igår kväll utmanade jag mig själv... skulle egentligen bara ta en rask promenad men fick ett infall att jag skull jogga.
De gick över förväntan, svetten rann och blodsmak i munnen... jag joggade mer än halva vägen å intervallade resten av vägen.
Uppe på byn så halkade jag, å med en smäll i backen ömmade arslet ordentligt :)
Tenniskor å halt väglag kanske inte ä den bästa kombinationen hahaha.
I kväll blir det ryggbiff av älg, rostade grönsaker och kantareller till middag som förhoppningsvis kommer bli gött:)

när gubben kommer hem blir det att bära ca 80 liter vatten och träna pålle innan middag. Ikväll hade jag tänkt rida med mina kompisar.
Få se om jag hinner allt...

jo jag laddade ner den där 7 minuter appen på telefon . Och JA den var jobbig!!! 7×3 körde jag alltså 21 minuter

Av Sara - 1 december 2014 13:05

Ha som kommit på de där med å variera å laga olika nyttiga omeletter, som inte ta många minuter att göra.
Idag till lunch gjorde jag en och hade då i:
hackad lök
hackad röd paprika
Hackad färsk gräslök
Hackad haricots
Salt peppar och chili

riktigt gott å mätt blir man ?

Presentation


Hej och välkommen till min
lilla hästsida här kommer
jag att berätta om alla mina
trevliga upptåg som jag,mina vänner och familj hittar
på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

våran gästbok

A'lfur & Pokkadis

Våra 2 Isländshästar


Ovido - Quiz & Flashcards