smafolketshastsida

Alla inlägg under januari 2014

Av Sara - 21 januari 2014 22:51

Fick ett telefon samtal av en kompis bort i byn vid middagstid om att de brann uppe hos bonden. Hon visste inte då om det va huset eller laggårn som brann... efter en stund ringer hon och berättar att hela laggårn är övertänd och att dom fått ut några djur..
Jag å barna åkte sen till en annan kompis som då hade pratat med räddningstjänsten (kompisen alltså)
Som då stod i beredskap om dom behövde hjälp med något. Detta för att jag då skull kunna va me alla 7 barn om hon for dit.
Ca 15 kor och lika många får kunde räddas men summa summarum så förlorade dom hela deras livsverk! en ung familj som tar över en gård och lägger ned så mycket på detta.. blod svett, tårar å kärlek... jaa fy... alla mina tankar till dom!! Och till alla som hjälp till under kvällen med att köra dessa djur till grannbyn. ..

Av Sara - 5 januari 2014 12:54

Men fy va andfådd jag blir av att bara gå å korrigera. .. idag har jag tömkört tildra å ida ridit heidur. Det gick bara bra å Tildra jobbade på bra med att tänka framåt-neråt och lyssna på dom små hjälperna men stundvis ville jon gärna dra på å trilskas lite. Heidur va lika seg som vanligt. Ville inte gå fram så ida fick ta fighten å innan slutet vann nog ida.
Känns att jag börjar bli stor å klumpig å inte ha nån kondis. Ont i fogarna lär jag få efter detta träningspass.. men helt klart värt det!! Jag saknar rifningen å träningen med hästarna överlag men nu ä det inte så länge kvar... om ca 2 månader kommer bäbisen å efter det lär jag gå börja sakta men säkert att bygga upp både min å hästarnas kondis igen :-)

Ida å Heidur

Presentation


Hej och välkommen till min
lilla hästsida här kommer
jag att berätta om alla mina
trevliga upptåg som jag,mina vänner och familj hittar
på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

våran gästbok

A'lfur & Pokkadis

Våra 2 Isländshästar


Ovido - Quiz & Flashcards